Kącik literacki‎ > ‎

Kartka z pamiętnika

opublikowane: 12 lut 2012, 08:47 przez SP 4 Lubań   [ zaktualizowane 15 lut 2012, 07:20 ]

Witam w kąciku literackim „ Diamentowe  pióro”, dziś prezentuję Wam wzorowo zredagowaną kartkę z pamiętnika, która zawiera wspomnienia z  ciekawej lekcji j. polskiego  podczas której uczniowie klas piątych przygotowywali krótkie etiudy teatralne na motywach fragmentu komedii A. Fredry pt. „ Zemsta”.

 Tradycyjnie zachęcam do pisania, może w kolejnym numerze szkolnej gazetki znajdzie się Twoja doskonale napisana  praca….

 Do pracy dołączam kilka zdjęć , które udało mi się wykonać podczas klasowych występów,  na nich zobaczycie” nie jedną „ Klarę i Papkina ,   którzy tego dnia zaprezentowali się według mnie doskonale!!!

  Wasza polonistka -Beata Baczyńska - Smyczek

 

KARTKA Z PAMIĘTNIKA

            Piątek, 03.02.2012r.


            Drogi Pamiętniczku! Dzisiejszy dzień był wspaniały! Szkoda, że się tak szybko skończył.

            W szkole było wręcz cudownie. Nasza Pani od języka polskiego, przydzieliła nam bardzo intrygujące zadanie. Mieliśmy odegrać scenę na podstawie fragmentu książki pt.: „Zemsta”  Aleksandra Fredry.  Pracowałam z Kornelią Szuszkiewicz, Mateuszem Duszyńskim i Łukaszem Ćwiertniakiem. Ogółem dobrze mi się z nimi współpracowało. Grałam rolę Klary, a Mateusz Papkina. Najbardziej podobał mi się moment oświadczyn. Tak, myślę, że to one są dla kobiety najważniejsze!

            Ach, prawie zapomniałam o afiszu teatralnym. Tak! Dobrze mówię, afisz teatralny. Plakat, to już pisaliśmy nie raz, ale afisz?! Nigdy! Trochę pomyślałam i „poszło jak z płatka”.

Gdy nadszedł czas występów, każda grupa prezentowała swoje aktorskie zdolności. Było nawet interesująco. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby wszyscy znali tekst na pamięć, ale żeby to zrobić potrzebowalibyśmy więcej, znacznie więcej czasu! Tak, zdecydowanie czasu nam brakowało. Muszę jednak przyznać, że pomysł przedstawienia właśnie tego fragmentu komedii  pt.: „Zemsta” był bardzo trafny. Chciałabym, żebyśmy częściej robili tego typu prace, gdyż umożliwiają integrację pomiędzy poszczególnymi uczniami oraz dlatego, że pobudzają ambicję.

            Drogi Pamiętniczku, dziękuję Ci, że „wysłuchałeś” mojej opinii na temat dzisiejszej lekcji języka polskiego. Bardzo to doceniam. Niedługo znów się z Tobą podzielę jakimś fragmentem z mojego życia.

Nikola Sierczyńska kl Va
Comments