29 maja były tylko cztery lekcje, ale za to wyjątkowe. Podczas pierwszej odbył się apel. Pani Kasia Kotarska - Janeczko opowiedziała o całym roku programu Szkoła z klasą 2.0 Zobacz prezentację: https://prezi.com/p4rpxjcmfl3p/presentation/ Pani dyrektor Marena Tomczyk opowiedziała o swoim zadaniu Szkoła z wi-fi. Koordynator 2.0 Elżbieta Soja wyjaśniła, na czym polegała jej rola. Dorota Dominików opowiedziała o swoim blogu 2.0, odznakach, przekonywała innych uczniów, że warto prowadzić bloga (swoją wypowiedź zilustrowała wykonaną przez siebie prezentacją PowerPoint). O zadaniach nauczycieli opowiedzieli uczniowie z różnych klas. Tłumaczyli na czym polegają odwrócone lekcje i zajęcia uczymy innych, opowiadali o zajęciach, w których uczestniczyli w tym roku szkolnym. Najbardziej emocjonującym elementem był kahootowy quiz o akcji, w którym wzięły udział 3-osobowe drużyny z każdej klasy. Swoich reprezentantów mieli także nauczyciele. Quiz prowadziła uczennica klasy VI Maja. Dla lekkiego wyciszenia emocji wysłuchaliśmy piosenki „Pan komputer” w wykonaniu klasy II c. Apel zakończyło wręczenie dyplomu i słodkości zwycięzcom quizu – klasie VI a, wicemistrzom – klasie V a, naszej blogerce Dorocie oraz dyplomów za udział w programie – otrzymało je ponad 50 uczniów. Podczas 2. i 3. lekcji uczniowie prowadzili zajęcia: Uczniowie klasy 4c Kacper i Michał
podzielili się z uczniami swoimi pasjami. Pierwsza lekcja dotyczyła dinozaurów.
Chłopcy opowiadali o kosmosie, powstaniu planety Ziemia, o budowie, sposobie
odżywiania i zwyczajach dinozaurów a następnie omówili dlaczego dinozaury
wymarły. Uczniowie byli bardzo dobrze przygotowani korzystali z komputera,
wyświetlali prezentację na tv. Podczas tych zajęć nie zabrakło ciekawych pytań,
co świadczyło o tym, że żaden z uczniów na pewno nie znalazł się w tej klasie
przypadkowo. Uczniowie klasy IV a Jaś i Leon poprowadzili zajęcia języka polskiego nt. „Gry i zabawy z ortografią”. Przygotowali różne zadania ortograficzne (łamigłówki, diagramy, krzyżówki, wykreślanki, rebusy, itp.). Uczniowie byli podzieleni na grupy. Z przyjemnością brali udział w zajęciach, chętnie rozwiązywali zadania. Opiekun pani Anna Szwałko uważa lekcję za udaną. Uczennice klasy VI a Nikola i Karolina prowadziły przygotowane pod opieką Elżbiety Soi warsztaty „Kolorujemy obrazki logiczne”. Dziewczynki zaprezentowały kolekcję swoich obrazków, zademonstrowały sposób ich rozwiązywania na dużym diagramie, a potem pomagały indywidualnie rozwiązywać skserowane dla każdego obrazki – na początku niewielkie, potem większe, na końcu kolorowe. Na zajęcia zapisało się wielu uczniów, pracowali w skupieniu, nie wszystkim udało się w pełni opanować umiejętność „malowania liczbami”, ale wielu z pasją rozwiązywało kolejne łamigłówki. Uczestniczący w zajęciach, prowadzące oraz opiekun byli bardzo zadowoleni z zajęć. Lekcję j. niemieckiego „Deutsch für Kinder” w klasie IIIc poprowadziły o rok starsze koleżanki Ala, Agata, Oliwia i Nikola. Dziewczynki przygotowały prace w pięciu grupach, do których losowo dobrały uczniów. W pierwszej grupie Nikola za pomocą piłki prowadziła grę w kolory. Pozostałe grupy były również ciekawe i służyły wykonywaniu ćwiczeń językowych. Za udział w lekcji zwycięzcy otrzymali słodki upominek, a pozostali na pocieszenie – cukiereczka.
W klasach IV-VI dziewczęta: Karolina, Magda i Daria próbowały przekonać innych,
że język niemiecki nie jest taki trudny. Przygotowały pięć
stanowisk z krzyżówkami, zagadkami oraz tablicą magnetyczną do układania
słownictwa tematycznego. Każdy uczeń otrzymał kartę, na której umieszczał
odpowiedzi. Po wykonaniu 5 zadań na pięciu stanowiskach przekazał pracę do
sprawdzenia. Trzy pierwsze osoby, które najlepiej wykonały ćwiczenia zostały
nagrodzone czekoladą i batonikiem. Inni, w związku ze zbliżającym się Dniem
Dziecka, zostali obdarowani cukierkami. Bartek z klasy Va poprowadził zajęcia, na których uczył zaawansowanych funkcji Logomocji. Uczniowie biorący udział w tych zajęciach mogli zobaczyć efekty swojej pracy na tablicy multimedialnej. Kuba i Bartek z Va poprowadzili zajęcia na sali gimnastycznej. Uczyli zasad gry w koszykówkę, kozłowania i techniki wykonywania rzutów za trzy punkty. Ania z klasy Va poprowadziła zajęcia w klasie 1f. Uczyła młodszych kolegów rysowania osi liczbowej i wykonywania działań (dodawania i odejmowania) na osi. 29.05.2015 w klasie III a to
uczniowie prowadzili zajęcia z wykorzystaniem przyniesionych przez
rówieśników urządzeń elektronicznych i korzystając z sieci Wi-Fi . Grupa uczniów pod opieką pani Beaty Kwiecińskiej przygotowała zajęcia dla dorosłych. Wprawdzie przyszły na nie tylko cztery osoby, ale uważamy, że to dobry początek. Każda z osób miała inne oczekiwania. Jedna była przekonana, że nie będzie używać komputera, ale prosiła, aby dzieci pokazały jej jak wyglądają i działają różne aplikacje, inna znała edytor tekstu, ale chciała nauczyć się rysowania w nim tabelek. Uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniem. To tylko część zajęć, jakie odbywały się w szkole. Na czwartej lekcji nastąpiło podczas lekcji z wychowawcą. Uczniowie, którzy prowadzili zajęcia opowiadali o swoich wrażeniach. Wielu stwierdziło, że ciężko jest poprowadzić zajęcia w dużej grupie uczniów. Zwrócili uwagę, że w prowadzeniu zajęć przeszkadza brak dyscypliny oraz głośne zachowanie uczniów. Generalnie byli zadowoleni, czuli się ważni, poczuli się nauczycielami. Z kolei uczniowie, którzy brali udział w różnych zajęciach podzielili się swoimi odczuciami, opowiadali czego się nauczyli i pokazywali wytwory swojej pracy np. karykatury, kule kąpielowe, zagadki matematyczne itd. Po każdej wypowiedzi uczniów odzywały się osoby, które stwierdzały, że w przyszłości także chętnie poszłyby na podobne zajęcia. Nam, nauczycielom, szczególnie
utkwiły w pamięci wypowiedzi uczniów o wspaniałej współpracy i pomocy kolegów i
koleżanek przy realizacji zadań. W szkole w tym czasie odczuliśmy atmosferę
wspólnoty, wspólnego działania.
Podczas Festiwalu 2.0 – uczniowie klasy I d byli nieobecni, ponieważ przebywali na „zielonej szkole” w górach. Wcześniej zaplanowali, w jaki sposób dołączą się do realizacji zadań. Uczniowie klasy I d w trakcie pobytu na zielonej szkole zrealizowali zadania ogólnopolskiego programu „ Ratujemy i uczymy ratować”. Dzieci uczestniczyły w zajęciach warsztatowych, podczas których uczyły się zasad udzielania pierwszej pomocy: od prawidłowego wezwania pomocy przez telefon, po najprostsze czynności przy osobie poszkodowanej. Poszczególne tematy skoncentrowane były na poznaniu podstawowych zasad udzielania pierwszej pomocy poprzez pracę w grupach, samodzielne działania dzieci, gry, zabawy, ćwiczenia, pokaz i prezentacje uczniowskie. Do prowadzenia zajęć metodą „Uczymy innych” zgłosiły się Oliwia, Kamila, Lena, Nadia i Amelka. W swoich prezentacjach wykorzystały narzędzia TIK. Uczyły się też, jak pobrać aplikację „uczymy ratować”. Przygotowując się do prezentacji uczennice skorzystały z następujących zasobów Internetu: · http://www.wosp.org.pl/uczymy_ratowac/aplikacja_uczymy_ratowac · http://www.pierwszapomoc.net.pl/index.php Jak opowiedziała wychowawczyni Wioletta Bućko, dzieci były bardzo zainteresowane tematyką ratownictwa. Najbardziej podobały im się zajęcia z manekinami, kiedy samodzielnie wykonywały czynności ratownicze. Z entuzjazmem oglądały film o Doktorze Kręciołku i prezentacje koleżanek.
Szkolny Festiwal 2.0 przygotowało wielu nauczycieli, w tym wszyscy uczestniczący w akcji Szkoła 2.0 Na podstawie relacji nauczycieli i uczniów sprawozdanie przygotowała Elżbieta Soja |
Kronika 2014/15 >