Uczniowie klas 4a i 4c realizowali na matematyce zadania Szkoły 2.0 ze ścieżki Odkrywaj, eksperymentuj, dociekaj. W czasie lekcji próbowali sami odkryć inne niż pisemne sposoby mnożenia liczb. Zadanie nie było łatwe. Otrzymali kartkę z mnożeniem wykonanym pisemnie, w tabelce, na żaluzję, po japońsku i po rosyjsku. Nie otrzymali żadnych wskazówek od nauczyciela i jak sami mówili: na początku nie wiedziałem o co chodzi, potem pomyślałem i już wszystko było łatwe. Dość szybko część uczniów zrozumiała mnożenie w tabelce. Pozostali zachowywali się różnie – część szybko zaczęła pytać kolegów, jak to zrobić, inni postanowili sami rozwiązać problem. Nie było ucznia, który nie zrozumiałby żadnej nowej metody. Wszyscy okazywali zadowolenia z kolejnych sukcesów. Na koniec nagraliśmy smartfonem filmiki ilustrujące 3 metody. red. Elżbieta Soja Mnożenie w tabelce Mnożenie na żaluzję Mnożenie po japońsku |
Kronika 2015/16 >