Kronika 2015/16‎ > ‎

TIK-owy Festiwal Talentów w naszej szkole

opublikowane: 2 cze 2016, 10:44 przez SP 4 Lubań   [ zaktualizowane 7 cze 2016, 10:49 ]
Świętowaliśmy Dzień Dziecka w szczególny sposób, uczniowie mogli zaprezentować swoje talenty i zainteresowania już od samego rana. Do południa odbywał się TIK-owy Festiwal Talentów 2.0 pod hasłem „Uczymy innych” , dzień rozpoczęło spotkanie, podczas którego  mogliśmy wysłuchać wystąpień uczestników UFON-a czyli Uczniowskiego Forum Naukowego. Uczniowie z klasy IV b pod kierownictwem p. Julianny Matyjewicz przygotowali krótkie wystąpienia na temat zainteresowań przyrodniczych, mówili min.: o rekinach, bocianach, flamingach.  Pani Katarzyna Kotarska-Janeczko w krótkiej prezentacji przypomniała jakie działania podjęliśmy w ramach Szkoły z klasą 2.0 w drugim semestrze. Młodsi mogli obejrzeć spektakl o kukułce oraz wziąć udział w festiwalu „Graj, śpiewaj i tańcz”.
Następnie przez 3 lekcje w roli nauczycieli wystąpiły dzieci, które prowadziły zajęcia dotyczące swoich pasji, umiejętności, zainteresowań. Każdy z uczniów naszej szkoły mógł samodzielnie wybrać czego w tym dniu chce się nauczyć, na jakie zajęcia zapisać,  a rozpiętość tematów była ogromna. Od aerobicu, lekcji tańca towarzyskiego, gry w piłkę nożną, porad modowych,  sztuki wyplatania bransoletek,  lepienia z ciastoliny i masy solnej, składania orgiami, poprzez lekcje żywej historii- życie w PRL-u, bitwę o Anglię, poznawanie przysłów, wykład o kosmosie, tworzeniu statków kosmicznych, do pytań natury filozoficznej- co jest w świecie najmniejsze a co największe.

Uczniowie świetnie przygotowali się do zajęć, niejednokrotnie wykorzystując TIK, przygotowując prezentacje multimedialne, pracując w programach i aplikacjach internetowych, min.: quizlet, prezi.

Wszyscy byli zgodni co do tego, że takie zajęcia były bardzo ciekawe, dużo z nich zapamiętali, mogli podyskutować na interesujące ich tematy. Prowadzący lekcje podkreślali, że z jednej strony byli stremowani tym, że występują na forum, czuli ciążącą na nich odpowiedzialność za wszystko co przekazują swoim koleżankom i kolegom, a z drugiej odczuwali wielką satysfakcję, że mogli podzielić się z innymi tym, co sami wiedzą i potrafią.

W takiej  naukowej atmosferze minęło przedpołudnie.

Po południu spotkaliśmy się wszyscy na Festynie Rodzinnym. Strawę dla ducha przygotowali nasi uczniowie wraz z wychowawcami, natomiast strawę dla ciała ich niezawodni rodzice. Tym razem na estradzie, która stanęła na placu apelowym  uczniowie prezentowali swoje talenty wokalne, taneczne, nie zabrakło również kabaretu.

Rodzice natomiast przygotowali poczęstunek, który zaspokoił wszystkie podniebienia, wśród frykasów znalazły się: frytki, chleb ze smalcem, kiełbaska z grilla, hot dogi,  naleśniki, gofry, popcorn, galaretki, ciasta, soki, kompoty, sałatki, szaszłyki owocowe.

Nie zabrakło również rozgrywek sportowych, które przygotowali zaprzyjaźnieni animatorzy na szkolnym Orliku.

Impreza upłynęła w przyjaznej, radosnej atmosferze. Kolejny raz mogliśmy poczuć się wspólnotą dbającą o wspólne dobro. Wszystkie fundusze zebrane podczas festynu zostaną  przeznaczone na zakup kolejnych szafek dla uczniów.

red. Monika Boniarczyk


Relacja z zajęć

W sali nr 1 uczennice z klasy Vb Agata i Wiktoria poprowadziły lekcje j.niemieckiego, której temat brzmiał:
"Uczymy się języka niemieckiego poprzez zabawę i gry językowe".     
Głównym celem zajęć było nauczenie kolegów , którzy w szkole uczą się języka angielskiego, podstawowych słów (z kilku dziedzin) w języku niemieckim. Uczniowie wykorzystali tablicę magnetyczną z obrazkami i podpisami do nich. Znaczenia wielu słów uczniowie domyślali się, gdyż porównywali je i kojarzyli z j.angielskim. Nowe słowa mogli wyszukać w słowniku internetowym, korzystając ze smartfonów.                                   Prowadzące wykorzystały różne formy zapamiętywania nowych słów i nadzorowały poprawność wykonywanych ćwiczeń. 
 Na zakończenie uczniowie mieli możliwość zagrać w karty (odpowiednik "Piotrusia"). Wygrywał ten, kto zapamiętał jak najwięcej słów i w jak najkrótszym czasie zebrał najwięcej par obrazków i ich podpisów.         Uczniowie świetnie się bawili, a nauka języka niemieckiego okazała się miła i przyjemna.

i relacje uczniów:

Ania Białkowska z VI a - lekcja "Zostań mistrzem ortografii z quizletem": "Moim zdaniem lekcja, którą prowadziłam wyszła całkiem dobrze. Na początku się stresowałam, ale później się rozkręciłam. Podczas prowadzonej przez mnie lekcji moi przyjaciele zachowywali się wobec mnie uprzejmie"
Uczestniczka tej lekcji: "Wyszło bardzo fajnie, lekcja była ciekawa i można się było dużo nauczyć"

Ala Januszewska z V b - lekcja o przysłowiach: "Na lekcji, którą prowadziłam z Agatą Bobko podzieliłyśmy uczestników na grupy, które otrzymały zadania do wykonania. Grupy wykonały zadania szybko, uczniowie pracowali chętnie. Trudno jest być nauczycielką, szczególnie gdy się ma niesfornych uczniów, tak jak mi się trafił w jednej z grup"

Uczestnicy tej lekcji - Kuba Brański: "Dzisiaj mieliśmy lekcję o przysłowiach, bardzo mi się podobała"

Ala Boczar: "Tematem zajęć był quiz o przysłowiach. Prowadzące przygotowały ciekawe zadania: rozsypanki wyrazowe, uzupełnianie i tłumaczenie przysłów. Lekcja mi się podobała."
Comments