Kronika 2017/18‎ > ‎

PRELEKCJE PROZDROWOTNE

opublikowane: 4 gru 2017, 08:08 przez SP 4 Lubań   [ zaktualizowane 6 gru 2017, 07:51 ]
Wprowadzona do szkół edukacja prozdrowotna jest ważnym elementem pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły. Jednym z jej celów jest tworzenie zdrowego i świadomego społeczeństwa. Zdrowie jest bowiem wartością nadrzędną i powinno być warunkiem codziennego życia , a nie jego celem!!!

Według Światowej Organizacji Zdrowia „wychowanie zdrowotne ma związek z jakością życia i tworzenia dobrego fizycznego , społecznego i psychicznego samopoczucia człowieka”. Jak wynika z powyższego , wychowanie zdrowotne obejmuje nie tylko przekazywanie wiedzy o tym co jest korzystne lub szkodliwe dla zdrowia , lecz także rozwija umiejętności , które pomagają człowiekowi skutecznie wykorzystać tą wiedzę.

W tygodniu poprzedzającym 1.12.br. - czyli Światowy Dzień Walki z Aids, odbyły się w naszej szkole (dla wszystkich klas, również tych najmłodszych), prelekcje prozdrowotne prowadzone przez Inspektor Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lubaniu – Panią Wiesławę Jaroszonek. Uczniowie z prawdziwym zapałem słuchali rad zaproszonego gościa, ochoczo śpiewali piosenkę dotyczącą czasu poświęconego myciu dłoni oraz słuchali bajki z morałem. Z kolei VII klasy zostały potraktowane inaczej, każda klasa odbyła pełną godzinę zajęć profilaktyki przeciwko różnego rodzaju uzależnieniom. Spotkaniom w klasach siódmych towarzyszyło nie tylko słowo, ale również obraz i dźwięk, ponieważ zostały wykorzystane materiały multimedialne zaproszonego gościa.

Prowadzenie edukacji prozdrowotnej jest powinnością każdego nauczyciela i jak widzimy, również każdej liczącej się Instytucji o charakterze edukacyjnym. Celem jest rozwijanie u uczniów umiejętności życiowych sprzyjających właściwym wyborom i prozdrowotnemu stylowi życia i wieloma obszarami jego edukacji. Podstawowa wiedza z tej dziedziny, jej rozumienie, nabyte umiejętności mają duże znaczenie w życiu uczniów, pozwalają poznać swój organizm, zadbać o własne zdrowie, podejmować właściwe działania sprzyjające integracji ze środowiskiem rówieśniczym, jak i ludzi dorosłych. 
red. A. Franczak
Comments