„Kreatywność to przestrzeń, w której to Ty jesteś odkrywcą” Alan Alda
Konieczność pracy zdalnej zapukała do drzwi edukacji nie tylko w Polsce, ale również w Europie i na świecie. Nauczanie zdalne, z którym się mierzą nauczyciele, uczniowie, ale również rodzice, przysparza wiele emocji. Najważniejszym elementem edukacji zdalnej są zadania, problemy do rozwiązania, które rozwijają kompetencje uczniów i pozwalają twórczo wykorzystać czas. Szczególnie, jeśli będą wykonywane bez kontaktu z komputerem. Wśród licznych zadań, popularnością cieszą się te, które rozwijają kreatywność. Można powiedzieć, że jest ona siłą napędową naszej cywilizacji, bo jeśli się człowiek nią wykaże, może wiele zmienić w swoim życiu. Uczniowie w SP4 mogli spróbować swoich sił podczas wykonywania zadań dodatkowych z chemii. Ósmoklasiści tworzyli modele cząsteczek kwasów tlenowych, a siódmoklasiści- modele atomów. Zastosowali wiele ciekawych materiałów- od bombek, przez plastelinę, po styropianowe kule. Jestem przekonana, że w ten sposób zapamiętali budowę omawianych na lekcji indywiduów chemicznych. A do tego- miło spędzili czas, ciesząc się z efektów swoich zmagań.
Marta Pastuchewicz |
kronika 2020/2021 >